lifeinmyownway

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ellen - 31 augusti 2012 19:32

Förlåt för att jag inte har bloggat, men jag har inte orkat/haft tid. Men jag ska försöka börja göra det mer!

 

Hej! Jag satt och redigerade bilder så jag fick en annan färg på ögon o.s.v Haha, här är en bild! 


Hiss eller Diss?


 


Puss!

Av Ellen - 26 augusti 2012 15:32

Fin rubrik.. Nej men hej! Just nu sitter jag och äter choklad, haha. Åt inget godis igår, så tog det idag stället.


Igår var det jättekul! Träffade mina kusiner, sysslingar m.m En av mina sysslingar heter Nellie och är så jävla söt så det finns inte!!! Hon är 2/3 år och är bland den gulligaste jag har sett  (Förutom min systers dotter, haha..) Så henne lekte vi med. Hoppade typ från en trappa och vi höll henne i armarna och hon typ sparkade med benen och sa att hon cyklade eller nått. Haha, så söööt  


Vi kom hem typ 12 så jag bloggade inte, som ni kanske förstår..? Ganska jobbigt att bära runt på en 2:åring hela dan? Men kul ändå! Och jag typ snurrade runt henne och hon bah: Igen! Igen! Typ varje gång man gjorde nått med henne. Jag dör. Och hon när hon föddes med nått fel på hjärtat eller nått men hon blev frisk.  


Idag har jag inte gjort så mycket.. Gått till Ica, köpt choklad, ätit choklad, gjort läxor, suttit vid datan=min dag! Haha..


Jag får ta och göra en video snart. Om det inte blir idag blir det förhoppningsvis imorron! 


Oj, nu ropar mamma att vi ska äta! Pusshej!


Av Ellen - 24 augusti 2012 07:16

Hej! Jag tänkte att jag måste blogga nu innan skolan för direkt efter skolan ska vi åka och "överaska" min mormor och morfar (i skövde) men kräftor, haha  Vi ska alltså ha en kräftskiva. Egentligen har vi det typ varje år hos dom men nu orkar dom inte laga maten och så (eller jo mormor gör det men inte morfar) men om dom bara får sitta och äta är det ju inget problem  

Sen ska vi sova över där med för sen på lördag är det typ släkt träff, jag har typ världens största släkt och jag är inte arab eller nått, hur coolt är inte det? Haha, nej jag skojar men dom från andra lländer har ju typ 58 kusiner 43 mostrar. Jag har det typ likadant. Fast...jag har ju bara en moster och 8 kusiner.. Fast bara 3 på mammas sida. Men jag har massa sysslingar (eller heter det det när det är mammas kusins barn?), i alla fall så är det typ tusen men jaja, haha. Nu har jag babblat på som vanligt. Vem vill liksom veta vad jag har för släkt? Men bara så ni vet så lever min gammelgammel-mormor. Så det så! Eller juste.. Det var ju bara gammel-mormor.. Hrmm.


Men nu måste jag börja göra mig iordning, och gå och träffa Bler! Puss och ha en bra skoldag! Jag kommer kanske blogga på lördag men annars söndag  

Av Ellen - 23 augusti 2012 18:23

Hej just nu sitter jag hos Blerran, fast det är hon som skriver   Hon skriver mycket snabbare än jag så hon fick skriva... Jag försökte göra en video här men det funkade inte så det sket vi i. 


Idag var vi i skolan (som vanligt) liiiiite godare mat  Så vi dog inte...

Klassen verkar bra och alla är snälla och det är kul med mycket musik. Efter skolan gick jag som sagt hem till Bler och vi åt nån kaka som såg ut som en bajskorv men som var faktiskt god  Sen skulle vi typ göra body beatbox och spelade in när vi gjorde det och vi sög typ... här är en video på en som gör det jättebra. 


Det var allt jag ville säga, jag kaanske bloggar när jag kommer hem. Hej då!

Av Ellen - 22 augusti 2012 19:09

Hellu! Orkar inte blogga om skolan idag så jag visar en bild på mitt favorit nagellack, som jag har just nu!


 

Jepp, det är det här.. Det är ljusblått och det är från IsaDora, nummer 738 och heter Blue Lagoon  

---

Mycket jag skrev haha.. Nej men jag skulle ju bara visa en bild på det så hejdå! Vi hörs imon  

Av Ellen - 21 augusti 2012 19:15

Hej! Jag tänkte bara visa det jag köpte igår. Var inte så mycket men man kan ju alltid visa  


Ett vanligt linne man kan ha under saker, haha. Ni fattar nog vad jag menar.






  

Likadant fast mörkblått. Det är INTE fläckar på den. Det var bara ljuset som blev så.



En "spets-tröja".. Har en likadan i vit. 



  

Nu är det här ett jättedåligt kort för jag tar kort längst ner där det är tjockare eller vad man ska säga. Men ni ser ju lite längre upp att den är typ genomskinlig, så man får ha ett linne under. Typ ett sånt jag visade ovanför.


 

Ett par svarta byxor..


  

Ett vitt nagellack. Haha, kul. Nej men jag köpte det för mitt andra vita var helt slut.


 

(Det här köpte jag inte igår, haha. Men jag tänkte att jag kunde visa det ändå för har inte gjort det. Jag köpte det på Öland för typ en månad sen) Ett rosa nagellack med en smal pensel, vilket är bra när man gör mönster och så.


 

Så ser penseln ut.


Ögonfransböjare..


 

Klocka. Min förra var heelt sprucken, så jag var tvungen att köpa en ny. 

Det var egentligen bara en klocka vi skulle köpa, haha. Men det blev ju lite mer...

 


Såå! Det var visst mer än vad jag trodde men jaja  


Vi hörs imon eller nått sånt, bye bye!  



Av Ellen - 21 augusti 2012 18:08

Hello! Idag var ju somsagt första dagen i skolan... Det var la kul eller nått. Haha, nej inte kul direkt men det var ju inte dötråkigt. Jag började halv 9 och slutade 3. Ungefär så kommer det vara resten av 7:an. Kommer sluta 20 över 3 varje dag förutom på torsdagar när vi slutar kvart över 3, haha. VILKEN SKILLNAD! Nej men sen börjar vi 20 över 8 varje dag förutom på torsdagar när vi börjar kvart över 8.. KUL, eller inte..  Nej men det var typ asäcklig mat så jag och Bler var aaashungringa och vi hade inte med oss pengar heller så vi kunde ju inte köpa nått på Ica eller så. Får komma ihåg att ta med det imon!  

Det är skolfotografering imon med! Andra dagen liksom.. Men det ska nog gå bra  Först sa dom att vi skulle ha på oss musikklass-tröjorna (Det är typ en blå tröja alla i musikklassen har, haha), men dom ändrade sig sen, puuh  

Och sen är det typ weirdiga nummer på alla klassrum och så. Typ att det står på shemat att vi har matte i B304. Det är betyder alltså:

B= Hus B. Det finns A, B och C.

3= Våningen. Det är alltså våning 3.

04= Viken dörr typ. Alltså dörr nummer 4.


Så! Nu har ni lärt er det också! Haha, nej men vi hörs senare! Puss.





Av Ellen - 20 augusti 2012 21:46

Hejsan allihopa! Förlåt för att jag inte har bloggat idag men jag har varit på A6! Visar kanske imon vad jag köpte..


Sen börjar ju skolan imon också.. Längtar typ men ändå inte, haha. Vet att jag kommer ångra mig sen...  Men det ska ändå bli rätt kul... Det är ju ny skola, ny klass, nya lärare.. Ja, typ allt är nytt. Så jag går med Blerina imon till skolan. Läskigt det skulle va att komma helt själv och bah: Jaha.. Japp här skulle ju jag va. Eller inte. Var det där borta kanske..? Men var är alla? Jag känner ju ingen. Hallå...?


Haha, nej men det ska säkert gå bra  Nu vet jag inte vad jag ska skriva så vi hörs imon efter skolan. Slutar 3.


Puss puss och godnatt!


 

Presentation


Hello! Välkommen till min blogg! Jag är en tjej på 13 år som älskar att fotografera, spela piano och sjunga. Ja, musik helt enkelt :) Jag går i 7:an, i en musikklass. Jag kommer blogga om min vardag, fotografering och musik! Hoppas du gillar det :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 0-9
 10
 11
 12
 13
 14-90

Vädret

Väder Huskvarna

Betygsätt min blogg!

Dagens gåta

Dagens gåta

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards