lifeinmyownway

Alla inlägg under december 2012

Av Ellen - 15 december 2012 17:04

Hej! Just nu sitter jag hemma och är sjuk... Så tråkiiiigt! Men jag vill bara bli frisk så jag kan gå till skolan på måndag, måste ju bara klara sista veckan!


Idag vaknade jag vid halv 12, låg i sängen och deppade till 12, gick upp, gick och la mig igen, mamma tvingade upp mig, åkte till affären, köpte godis, åkte hem, tog på mig min lillebrors mysbyxor, min tjocka tröja och raggsockar, kollade på film och nu sitter jag här.

KORTFATTAT OCH BRA! Hahah... 


Åh, jag vill ha min Iphone nuuuu! Kommer bli mycket lättare att uppdatera och sånt då ju! Men det är bara 9 dagar kvar! Hihih..


Nu ska jag nog bara sitta kvar här vid datan och nörda. Pusshej!


 

Snart min.


Av Ellen - 14 december 2012 22:30

Eftersom alla andra gör det... Ni vet det här med att de ska klippa bort en svart docka från Kalle Ankas jul eller vad fan det heter... Bara för att dockan är svart. Sen ska dom ju också klippa bort nån jude som också är med.


Så ja... Jag tänkte skriva om mina åsikter och det jag tycker. Ingen behöver bli sur eller tycka att jag är rasist (vilket jag verkligen inte är, fråga alla jag känner) m.m Jag säger min åsikt och det får man tåla.


Okej, så för det första så tycker jag det är sjukt löjligt att överhuvudtaget göra en sån stor grej av det finns en svart docka med... Ska dom klippa bort alla vita dockor då också eller? Tycker det är sååå jävla onödigt. Jag tycker det var bra att dom gjorde en docka som var svart, så inte alla var vita... Det är väl ännu mer rasistiskt att liksom göra en sån stor grej av att det är en svart docka. Ingen skulle ju reagerat om den var vit, ellerhur?

Sen tycker jag att det är sjukt att folk ens har lagt märke till det, ringt/skickat mail m.m, bara för att få bort de här klippen. 

Men det är också riktigt löjligt att alla som är så emot det här säger att de förstör de svenska traditionerna? Herregud... Visst, det är fel att ta bort det, men förstörs hela jävla julen bara för att två sekunder av Kalle Anka försvinner? Snälla...

Sen är dom ju helt emot det här med att det inte kommer heta jullov längre, utan vinterlov. Bara för att det finns muslimer och så som inte firar jul.. Det tycker jag i och för sig är lite överdrivet. Tror inte dom stör sig speciellt mycket på det? Och dessutom så ÄR det faktiskt Sverige... Vi kan faktiskt inte ändra allting som är svenskt bara för att det inte bara bor svenska här. Vi kan ju inte ändra på alla våra traditioner. 

Nu lät jag faktiskt dum... Men jag menar absolut inte att alla invandrare ska utifrån Sverige, tvärtom. Och jag tycker det är jättebra att dom faktiskt får komma hit. Men det är fortfarande ett svenskt land, och det ska vi inte ändra på.


 

Av Ellen - 14 december 2012 17:20

Asså snälla hjälp mig med rubriker. Har INGEN aning om vad jag ska skriva...

 


Nu bloggar jag faktiskt från datan för en gångs skull... Har ju bara bloggat från Blers mobil i flera dagar nu ju! Men hon är jättesnäll som låter mig göra det!


Idag ska jag bara ta det lugnt och bli frisk... Ska väl bara sitta vid datan, kolla på tv och äta pizza- Det är mitt sätt att bli frisk, hehe...


Asså jag vet inte vad jag ska blogga om... Bloggar senare ikväll tror jag! Puss och bajs (kände för att vara rolig. Jag lyckades inte så bra...).  

En bild bler skickade, haha...





Av Ellen - 14 december 2012 12:33

För det första så mår jag dåligt... Har jätteont i halsen och så. Och för det andra så är betygen redan satta så varför försöka höja det när som inte kan ändra nått?
Så ja, jag ska kolla på...

Efter skolan ska jag inte göra nånting.. Ska väl försöka bli frisk bara... Vi hörs sen! Puuuuuuss.

Av Ellen - 13 december 2012 16:54

Är hos Bler just nu... Hon spelar gitarr, det låter sådär faktiskt haha...

Idag har vi haft luciatåg hela dagen... Har inte varit lika jobbigt som igår i alla fall...

Men jag ska hem sen och då ska jag inte göra nått speciellt... Ska somna rätt tidigt ikväll, för jag dör av trötthet.

Nu ska jag göra nått annat, hejdå!

Av Ellen - 12 december 2012 11:09

Bjuder på en ful bild av mig...
Och det var Ellen som fotograferade! Bara så ni vet så äger hon!!!

Av Ellen - 12 december 2012 10:52

Och nej, jag är inte kristen... Eller jag är inte troende eller så, men jag är döpt...


Vi övar på lucialåtarna... ALL DAY LONG! Lite långtråkigt men det blir nog kul ikväll när vi har konsert! Just nu är det typ rast så jag sitter här med Matilda, Felicia och några andra!

Av Ellen - 11 december 2012 18:45

Bler vill att jag ska blogga... Så jag gör väl det? Men det blir inte mycket...


Imon är det lucia-grej. Eller det är inte lucia-DAGEN. Men jag och min klass ska ha luciaövning hela dagen, plus att vi ska ha ett luciatåg mitt på dagen för några pensionärer eller nått... Senare på kvällen har vi två till "konserter", en klockan 18.00 och en klockan 20.00 Kom gärna om ni bor i jönköping/huskvarna. I huskvarna kyrka är det!


Men som jag sa, vi ska öva heeeela dagen. Alltså har vi inga lektioner! TJOHOO! Så vi börjar öva 08.30 sen kommer jag hem lite över 22.00 Kommer inte hem nån gång mellan allt det heller.... Så jag får ta med alla lucia-grejer och sånt till skolan! Men jaja, ska bli rätt kul ändå! 


Sen på torsdag så ska vi gå runt och ha flera "luciakonserter" för olika företag och sånt! Först på morgonen har vi sovmorgon, sen gör vi några luciatåg, sen går vi hem! Alltså inga lektioner på torsdag heller! Ååh, herregud. Mitt liv äger precis just nu.


Idag skulle vi haft spanska-prov, men lektionen blev inställd! OMG, nu äger livet litelite till..


Sen kom jag på att jag inte har några bilder att lägga upp på bloggen? Jag måste ta lite fler... Jaja, ni får några konstiga jag kan skrapa ihop...


Men nu ska jag gå och duscha och göra i ordning sakerna till imon! Pusshej.


   


 


 


 


 


Hahaha, asså skratta inte... Jag är inte nöjd med dom.



Presentation


Hello! Välkommen till min blogg! Jag är en tjej på 13 år som älskar att fotografera, spela piano och sjunga. Ja, musik helt enkelt :) Jag går i 7:an, i en musikklass. Jag kommer blogga om min vardag, fotografering och musik! Hoppas du gillar det :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 0-9
 10
 11
 12
 13
 14-90

Vädret

Väder Huskvarna

Betygsätt min blogg!

Dagens gåta

Dagens gåta

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards